×
teisinė informacija

Kai lankotės bet kuriai svetainei, ji gali laikyti arba ieškoti informacijos savo naršyklėje, daugiausia "slapukus". Ši informacija, kuri gali būti apie jus, jūsų nuostatas ar jūsų interneto įrenginį (kompiuterį, planšetinį arba mobilųjį telefoną), dažniausiai naudojamas tam, kad svetainė veiktų, kaip tikitės. Daugiau informacijos apie tai, kaip mes naudojame slapukus šioje svetainėje, ir užkirsti kelią nepakankamų slapukų nustatymui, galite spustelėti žemiau esančias skirtingas kategorijos antraštes. Tačiau jei tai padarysite, tai gali turėti įtakos jūsų patirčiai svetainėje ir paslaugoms, kurias mes galime pasiūlyti.

PIENAS: GERTI AR NEGERTI ?

PIENAS: GERTI AR NEGERTI ?

Mokslininkai jau išsamiai išnagrinėjo piene esančias mineralines medžiagas ir vitaminus (o jų yra apie 200) ir pripažino, kad jie yra idealiai subalansuoti. Piene yra visos būtinos amino rūgštys, vertingi baltymai (kazeinas, albuminas, globulinas), cukrus ir lengvai įsisavinami riebalai (trigliceridai ir riebiosios rūgštys). 


Gerti ar negerti? O dabar – stop. Jei viskas yra taip nuostabu, tai kodėl pats žodis „pienas“ tokiam dideliam žmonių kiekiui sukelia alergiją?

Dėl ko dietologai niekaip nesutaria dėl šios didžiausios gamtos dovanos įtraukimo į suaugusio žmogaus racioną? Ir netgi tuo, ar verta pieną gerti vaikams, jau išsiropštusiems iš lopšelio, nemaža dalis mitybos specialistų smarkiai abejoja.

Egzistuoja nuomonė, kad žmogaus, peržengusio 30 metų ribą (kitų versijų nurodoma netgi 7 metų riba), organizmas negali skaidyti laktozės ir prastai įsisavina pieną, taip sukeliant gausybę problemų – nuo viduriavimo iki hipertenzijos, akmenų inkstuose bei širdies ligų.

Autoritetinga medikė Galina Šatalova rašo: „Karvės, kaip ir motinos, piene yra kalcio, bet jo kiekis yra toks, koks reikalingas veršiukui. Tokio kalcio kiekio žmogaus organizmas įsisavinti negali“. Profesorė Jane Plant iš D. Britanijos neseniai pareiškė, jog atrado rimtų įrodymų, kad pienas ir sūris moterims didina krūtinės vėžio riziką ir prostatos vėžio riziką vyrams – beveik kaip tabakas.

 Kad būtų suvirškinta laktozė, reikalingas fermentas laktazė.

Ankstyvoje vaikystėje laktazės preparatai padeda vaikams efektyviau virškinti motinos pieną, taip mažinant pilvo pūtimą. Fermentą laktazę rekomenduojama vartoti ir suaugusiems, kurie blogai toleruoja pieną, pasikeitus mitybai, persikrausčius į kitą vietovę (pavyzdžiui, po vasaros sezono), o taip pat pagyvenusiems žmonėms ir reabilituojantis po žarnyno infekcijų.

Juokai juokais, o visgi į beveik hamletišką klausimą „gerti pieną ar negerti“ kol kas dauguma specialistų (ir ne specialistų) atsako: geriau gerti. Pusė litro pieno per dieną – ir paros baltymų poreikis bus patenkintas 20 proc., kalcio – 72 proc., fosforo – 10 proc., jodo – 22 proc., vitaminų – 30 proc. Kitas būdas – reguliariai vartoti įvairius pieno produktus. Nes jų visiškas nebuvimas mūsų kasdieniame meniu gali sukelti daugiau problemų nei jų buvimas.